Ελληνικά
English
Η Ορθοπαιδική
στην υπηρεσία του Αθλητή...
Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Δρ. Νικόλαος Κουκουλιάς Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Δρ. Νικόλαος Κουκουλιάς Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Δρ. Νικόλαος Κουκουλιάς Ορθοπαιδικός Χειρουργός, Δρ. Νικόλαος Κουκουλιάς
Αναζήτηση:
 

Είναι ασφαλείς οι ασκήσεις με βάρη στα παιδιά?

Υπάρχει η εντύπωση ότι οι ασκήσεις με βάρη δεν επιτρέπονται στα παιδιά διότι μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές στην ανάπτυξή τους. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από τον τραυματισμό της επιφυσιακής πλάκας, του μέρους δηλαδή του οστού από το οποίο γίνεται η αύξηση του οστού. Είναι όμως η άποψη αυτή ένας μύθος ή η πραγματικότητα?

Η αλήθεια είναι ότι οι ασκήσεις με βάρη και γενικότερα οι ασκήσεις ενδυνάμωσης χρειάζονται προσοχή για να είναι ασφαλείς. Κάποιες παλαιότερες μελέτς έχουν δείξει ότι οι ασκήσεις με βάρη προκάλεσαν τραυματισμό στην επιφυσιακή πλάκα σε σκελετικά ανώριμους αθλητές. Στις μελέτες αυτές όμως, οι ασκήσεις γίνονταν χωρίς ικανοποιητική καθοδήγηση-επίβλεψη από εξειδικευμένο γυμαναστή, με κακή τεχνική και λανθασμένη επιλογή αντίστασης στην άσκηση (βάρος).

 

 Οι ασκήσεις με βάρη μπορεί να είναι ασφαλείς για τα παιδιά.
Οι ασκήσεις με βάρη μπορεί να είναι ασφαλείς για τα παιδιά.
Οι ασκήσεις με βάρη μπορεί να είναι ασφαλείς για τα παιδιά.
 

Αν λοιπόν εξαλειφθούν οι αδυναμίες αυτές, πιθανότατα οι ακήσεις με βάρη μπορεί να γίνουν με ασφάλεια για τα παιδιά και τους εφήβους. Σωστή τεχνική, βάρος και επίβλεψη είναι απαραίτητα για την ελαχιστοποίηση της πιθανότητας τραυματισμού.

Τι πρέπει να προσέξει ο νέος αθλητής πριν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης:

  • Να συμβουλευθεί ένα ειδικό γυμανστή που θα καθορίσει με ακρίβεια το είδος των ασκήσεων, την αντίσταση και τη συχνότητα της άσκησης.
  • Να επιλέξει ασφαλή όργανα και αίθουσα γυμναστικής.
  • Να ακολουθεί σωστή τεχνική των ασκήσεων με επίβλεψη από ειδικό (ειδικά στην αρχή των προπονήσεων).
  • Να αναφέρει τυχόν ενοχλήσεις που έχει κατά τη διάρκεια ή μετά την προπόνηση στον προπονητή του και σε εμμονή των ενοχλημάτων να απευθυνθεί στον γιατρό του.